Hoe tof jouw folder ook smoelt, hoe enthousiast je er zelf ook over bent. Als ze niet bij de juiste mensen terecht komen heb je natuurlijk nog niets aan al je inspanningen. Het is belangrijk dat je ook denkt aan een goede verspreiding: Hoe krijg je jouw drukwerk bij de juiste mensen terecht? Hoe bereik je je doelgroep? In deze blog geven wij 6 tips.

1.Denk eerst na over deze factoren:

Doelgroep: wat weet je over jouw doelgroep? Waar zitten jouw potentiele klanten? Hoe kun je ze bereiken?

Locatie: waar zit jouw doelgroep, dus welke locatie? Drukke gebieden, zoals winkelstraten of stations zijn een perfecte locatie om flyers uit te delen.

Weer: ga je flyers niet uitdelen op een regenachtige dag, de kans is groot dat mensen ze niet eens lezen en je flyers verkreukelen want de meesten zijn niet gemaakt van weerbestendig materiaal. Kies dus een dag uit dat het weer niet te slecht is wanneer je flyers gaat uitdelen.

Kijk voorruit en denk aan aankomende feestdagen of evenementen en plan daar omheen.

Heb je nagedacht over bovenstaande factoren? Dan kun je na gaan denken over een strategie, dus hoe ga je de flyers uitdelen. Ook daarvoor zijn een aantal mogelijkheden:

2.Deur tot deur

De meest simpele manier die er is, van deur tot deur. Loop door de buurt en stop je flyers in de brievenbus. Wil je in een groter gebied verspreiden? Op https://verspreidingsconcurrent.nl/product/drukwerk-verspreiden/ kun je alle postcodegebieden aanklikken waar jij jouw drukwerk wilt laten verspreiden.

3.Persoonlijk

Ga naar die drukke winkelstraat of het station en overhandig persoonlijk de flyers aan de mensen. Probeer er ook nog wat bij te vertellen. Niet te lang, want daar hebben consumenten vaak een hekel aan. Ze hebben misschien haast en willen niet te lang opgehouden worden.

4.Business to business

Kijk eens om je heen, er zijn vast lokale bedrijven in de buurt die relevant zijn voor jouw zaak. Maak een deal waar jullie allebei iets aan hebben. Je kunt bijvoorbeeld flyers neerleggen in elkaars winkel.

5.Direct mail Marketing

Direct mail is een prima middel om snel een grote groep ontvangers te benaderen met dezelfde boodschap, jouw flyer in dit geval. Direct mail kan per post of per e-mailmarketing. Per post is de oudste en tevens de meest gewaardeerde. Een e-mail wordt vaak gezien als ongevraagde post. (Spam) In de meeste gevallen zal ongevraagde mail of spam ongeopend direct de prullenbak in gaan.

Je kunt de flyer laten versturen naar de huizen van (potentiële) klanten. Deze strategie kost wat meer geld, maar je bereikt wél de juiste mensen.
Via ons contactformulier kun je aangeven wat je precies wilt.

6.Lokale krant of tijdschrift

Je kunt je flyer, naast het verspreiden, ook laten plaatsen in een tijdschrift of lokale krant. Zo kun je een specifiek doelgroep bereiken. Deze strategie kost wel wat meer geld, maar je zult wel de juiste mensen bereiken.

Whatsapp versturen