Skip to content

4 originele manieren om drukwerk te verspreiden

4 originele manieren om drukwerk te verspreiden

Drukwerk of flyers, je ziet het tegenwoordig overal. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw drukwerk opvalt en niet ongelezen in de papierbak verdwijnt? In deze blog vertel ik je graag hoe je op een originele manier drukwerk kan verspreiden. Hopelijk valt jouw flyer of folder meer op tussen al het andere drukwerk.

1. Persoonlijk contact

Vaak ga je drukwerk als eerste middel inzetten om iemand kennis te laten maken met jouw product, dienst of website. Je kunt ervoor kiezen ze grootschalig te verspreiden in winkelcentra of brievenbussen. Maar dan ontbreekt het alleen nog aan persoonlijk contact. Om effectief en persoonlijk flyers te verspreiden, is het erg waardevol om van tevoren goed na te denken wie jouw doelgroep is en waar je deze het beste kan bereiken. Dan is het raadzaam om jouw doelgroep aan te spreken op een locatie waar mensen niet te veel haast hebben. Zet je glimlach op, probeer de aandacht te trekken met leuke vragen en kijk goed naar de behoeften van je doelgroep.

2. Drukwerk als deurhanger of fietshanger

Een flyer in een originele vorm valt meer op dan een standaard A5 of A6 flyer. Kies voor een flyer in de vorm van een deurhanger, dus met een gat erin. Dan kun je hem aan voorwerpen hangen, bijvoorbeeld aan een fles wijn op tafel, aan een product in je winkel of ga langs plekken waar veel fietsen staan, zoals het treinstation en hang ze aan fietsen.

3. Maak drukwerk in de vorm van een verzamelobject

Het kan soms zo zijn dat je veel informatie hebt die je wilt delen met je klanten. Bijvoorbeeld een serie van flyers met recepten voor de BBQ bij de slager, een serie met fotografietips of leuke beautytips voor in je schoonheidssalon. Een serie die elkaar aanvult en storytelling is hierbij erg belangrijk. Je zult mensen immers nieuwsgierig moeten maken naar het vervolg.

4. Flyer als spaarkaart

Nederlanders houden van korting dus is dit een geschikte manier om er een promotie in te gooien. Op deze manier combineer je drukwerk met een actie in je winkel of voor je dienst. Je voegt dus een extra boodschap toe. Consumenten zijn dus verplicht om je flyer te bewaren, mits het interessant is voor ze.