In een fractie van een seconde beslist de consument of ze een flyer interessant vindt of niet. Dit heeft onder andere te maken met het formaat maar ook op de manier hoe de consument deze ontvangt. In deze blog leggen we graag uit hoe je doeltreffend kunt flyeren.
Onbewuste beïnvloeding
Tja, laten we dan maar meteen met het meest vervelende beginnen. Het is niet te voorkomen dat een aantal van je flyers in de papierbak verdwijnt. En toch worden je flyers onbewust door veel mensen gezien doordat mensen ze in de trein laten liggen of ze uit de tas laten vallen. Onbewustheid speelt een grote rol in ons beslissingsproces.
Houd je flyers eenvoudig en compact
Wist je dat kleinere flyers goedkoper zijn én ze worden minder snel weggegooit. Probeer jouw publiek die informatie te geven die nodig is en overbodige dingen weg te laten. Een flyer die bij jou al teveel ruimte inneemt, is voor de ontvanger al helemaal irritant groot en onhandig. Probeer dus krachtige, korte teksten te verzinnen die in één opslag duidelijk maken wat je te bieden hebt.
Maak je flyer opvallend
Flyers die doeltreffend zijn, hebben vaak een opvallende afbeelding of logo en een duidelijke kop die meteen opvalt. Ook kan kleurgebruik de aandacht van je doelgroep trekken. Probeer een pakkende tekst te vinden die opvalt en ervoor zorgt dat mensen jouw flyer onthouden.
Tip: verzamel de flyers die jij in je brievenbus ontvangt (of in de mailbox). Bekijk wat deze flyers interessant maakt, wat trekt de aandacht? Welke onderwerpen spreken aan.
Verspreid flyers op het juiste moment
Als je in je flyer een uitverkoop voor de feestdagen aankondigt, moet je de flyers een paar weken voor de feestdagen verspreiden. Daarnaast is het goed om na te denken over en je te realiseren dat op het ene moment mensen meer bereid zijn om een flyer aan te nemen dan het andere moment. Denk bijvoorbeeld bij het naar huis gaan van een concert dan pakken mensen eerder een flyer aan dan wanneer ze op weg zijn naar het werk. Houd dus in de gaten wanneer er evenementen zijn in jouw regio en waar je doelgroep rondloopt.
Flyer opnieuw
Ga na een paar weken terug naar de plekken waar je de flyers verspreid hebt. Deel precies dezelfde flyer weer uit, misschien krijgen dezelfde mensen wel weer de flyer. Maar dat maakt niets uit, de kans is groot dat je betere resultaten haalt doordat jouw boodschap krachtiger wordt door herhaling en herkenning.