Product of dienst onder de aandacht brengen?
Bij de Verspreidingsconcurrent geloven we in drukwerkreclame. Dat zal geen verrassing zijn. Onafhankelijk onderzoek van GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, bevestigde ons beeld over deze vorm van reclame. In de NOM Folder Monitor 2016, waarvoor ruim 6.600 vragenlijsten werden ingevuld, was het antwoord duidelijk: ‘De folder is hét medium met het grootste bereik’.
Maar de monitor kwam met meer interessante uitkomsten. Zo blijkt dat 46% van de deelnemers aan het onderzoek regelmatig een product koopt dat via een folder is aangeboden. Daarnaast bepalen folders voor een groot gedeelte het boodschappenlijstje van Nederlanders.
De uitkomsten zijn duidelijk en geven aan dat voor drukwerkreclame in Nederland nog altijd plaats is, ondanks de vele andere mogelijkheden zoals in televisiecommercials, spotjes op de radio, kranten en tijdschriften, billboards, sponsoring en de talrijke advertentiemogelijkheden via internet. ,,In dit spectrum is drukwerkreclame een stabiele factor’’, aldus Harold Ligt, directeur/eigenaar van de Verspreidingsconcurrent. ,,Voor veel bedrijven is drukwerkreclame de beste optie. Dan denk ik bijvoorbeeld ook aan de snelheid waarmee bezorgd kan worden en de relatief lage kosten. Dat er buitengewoon veel interesse in drukwerk bestaat en dat het bereik groot is, blijkt wel uit het onderzoek.’’
Meer informatie over NOM Folder Monitor 2016?