We leven in een digitaal tijdperk en folders worden steeds vaker niet meer gebruikt. Of ondernemers versturen de folder juist digitaal. Al gauw worden folders én gebrandmerkt als ouderwets én ondoeltreffend. Toch zijn er veel voordelen om flyers in te zetten voor je bedrijf om zo je dienst of product te promoten. We schreven er al eerder een blog over. (Bereik en effect van drukwerk). Omdat er toch veel vragen blijven ontstaan over of folders en flyers nog wel inzetbaar zijn, leggen we je in deze blog graag uit waarom ze zeker nog een effectief marketingmiddel zijn!
Marketing is erg belangrijk voor je bedrijf en het is best een uitdaging om uit te vinden wat goed werkt voor jouw bedrijf. Tegenwoordig wordt er veel geadverteerd via social media maar toch zijn folders ook voor nu een effectief marketingmiddel.
Folders zijn kosteneffectief
Vooral voor kleine en lokale bedrijven is een papieren folder een effectief marketingmiddel. Ze gebruiken deze om hun bedrijf of merk te promoten. Er zijn weinig kosten als het gaat om het versturen van folders. Digitaal kan het juist nog duurder zijn, omdat je misschien betaalde advertenties wilt gebruiken. Afhankelijk van jouw markt zou dat duizenden euro’s kunnen kosten en online marketing is simpelweg ook niet voor iedereen weggelegd.
Folders bevatten veel informatie
Folders kun je zoveel vullen met informatie als je zelf wilt. Denk er wel aan dat het belangrijk is om alleen de essentiële informatie op te nemen in de folder. Kies de juiste balans tussen tekst en verdere opmaak. De ideale folder is visueel aantrekkelijk met een gemakkelijke leesbare lay-out.
Folders zijn visueel aantrekkelijk
Het doel van folders is om mogelijke klanten aan te trekken. Daarom moet een folder opvallen door bijvoorbeeld een kleurrijke lay-out, pakkende tekst en verschillende stijlen. Zo kunnen ze de aandacht van potentiele klanten aantrekken. Kijk ook goed naar de dikte van het papier. Dun papier kan de folder goedkoop doen aanvoelen, ook al heb je een super ontwerp.